This is default featured slide 1 title

This is default featured slide 1 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 2 title

This is default featured slide 2 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 3 title

This is default featured slide 3 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 4 title

This is default featured slide 4 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

This is default featured slide 5 title

This is default featured slide 5 title

You can completely customize the featured slides from the theme theme options page. You can also easily hide the slider from certain part of your site like: categories, tags, archives etc. More »

 

Złote reguły przy odchudzaniu

Każdy człowiek dba o swoje ciało, jak o największy skarb. Stara się je odziewać i karmić. Przy okazji odżywiania dąży też zazwyczaj do czerpanie przyjemności z jedzenia.

Nie każdy jednak sposób jedzenia choć bywa, że sprawia nam przyjemność smakową – musi służyć naszemu zdrowiu. Gdy chcemy być zdrowi i chcemy schudnąć warto ustalić reguły, według których będziemy dbać o swoje zdrowie, z jednoczesnym dostarczaniem przyjemności smakowych naszemu organizmowi.

brzuchPrzy ustalaniu takich zasad weźmy pod uwagę takie czynniki, które będą się mieściły w naszych regułach. Regułach wspomagających proces odchudzania i jednocześnie dbających o nasze zdrowie.

Reguły postępowania możemy dowolnie ustalać i modyfikować lecz gdy chcemy schudnąć koniecznie trzeba zadbać, o ich realizację i nie pozwalać sobie na drastyczne odstępstwa od ustalonych wcześniej norm.

Przykładowy spis reguł odchudzających:

– zmniejszenie dotychczasowych porcji żywnościowych o (1/4, 1/3, 1/2 najwięcej)
– spożywanie posiłków z małych talerzyków
– wypijanie 1/2 szklanki przegotowanej wody przed każdym posiłkiem
– nie dokładanie sobie jedzenia
– ograniczenie spożywania węglowodanów
– wolniejsze spożywanie posiłków
– zmniejszenie ilości soli w potrawach
– nie podjadanie między posiłkami
– nie dojadanie resztek
– nie podjadanie podczas przygotowywania posiłków
– nie spożywanie posiłków w pośpiechu
– nie przejadanie się na noc
itd.

Dodatkowe zasady mogą dotyczyć ruchu, snu, odpoczynku, suplementacji takimi środkami jak np. zielona kawa czy jagody acai (ekstrakty) na szybsze spalanie tłuszczu itd.

Pomysłów na poszczególne zasady, normy, reguły istnieje bez liku. Przygotujmy kilka na własny użytek.
Przy czym lepiej ustalić jedną, lub dwie mniej – niż wybrać sporą ilość, z której połowy nie będziemy w stanie zrealizować.

Gdy chcemy być zdrowi i chcemy schudnąć przygotujmy taką listę reguł, która nam osobiście będzie najbardziej pasować. Połączmy przyjemne z pożytecznym. Dalej już wystarczy tylko jej konsekwentnie przestrzegać, by efekt był murowany.

Wysokie czoło? zakola? czyli krótki list do łysiejącego przyjaciela

Któregoś dnia patrząc w lustro -„Co to?” Podnosisz dłonią włosy z czoła, zaczesujesz do góry, patrzysz dokładnie, z bliska -„Czy to zakola? Robią mi się zakola?!” Grzebień -coś dużo na nim włosów zostaje po czesaniu. I nagle zalewa Cię fala gorąca -„Łysiejesz!!!”

Łysy mężczyznaTaki bywa początek. A potem… Wpatrywanie się w lustro, kiedy nikt Cię nie obserwuje. Zaczesywanie, maskowanie -chyba tego nie widać? Dziś na grzebieniu mniej włosów, chyba przestają wypadać? Trwoga w towarzystwie, gdy przecież wcale nie o Tobie, usłyszysz słowo „łysy”.

Zwierzenia przed przyjacielem -„Wiesz, ja chyba łysieję?” Zazdrość -„Ma włosy, on ma włosy, niezbyt ładne, ale wszystkie, jemu nie wypadają”. A dziewczyny? -drętwiejesz, kiedy z nią rozmawiasz i nagle zauważasz, że ona wcale nie patrzy Ci w oczy, ona patrzy wyżej, patrzy na Twoje CZOŁO!

Zbawcza myśl -peruka! Taka zrobiona na zamówienie, ciekawe ile może kosztować? Szperanie w internecie. Ale przecież wszyscy znajomi będą wiedzieć, że ją nosisz… I cudowne tabletki na zakola, szampony, cudowne odżywki, lekarstwa.

Szalejące, rozpasane kompleksy. Cóż, jeśli masz taki problem, mam dla Ciebie pociechę -nie są one wieczne, jest wspaniałe lekarstwo -CZAS! Przyzwyczaisz się, rób swoje. To, co dla Ciebie jest wielkim nieszczęściem, dla innych na ogół ma małe znaczenie.

Także dla większości kobiet Twoje włosy wcale nie są w Tobie najważniejsze. A co do tych dla których są -trudno, mniejsza z nimi. Więc ufaj czasowi, w życiu wszystko się zmienia. A kiedy ktoś powie „łysy”, Ciebie to już nie zaboli, nawet nie poczujesz. Co najwyżej zapamiętasz, że chciał Ci dopiec.

Pułapki związane z odchudzaniem – na co uważać?

Odchudzanie to proces trudny, wymagający cierpliwości i uporu. Utrudniają go tak często liczne pokusy związane z jedzeniem i kuszące przekąski. Niestety, nie są to jedyne czynniki mogące utrudnić proces odchudzania.

Na tych, którzy dbają o linię i starają się zachować prawidłową masę ciała czyha po drodze wiele pułapek. Jakie to pułapki i jak ich unikać?

Wiele pułapek związanych z zachowaniem prawidłowej wagi lub z jej redukcją nie wiąże się (wbrew pozorom) z tym co jemy. Nasz organizm często sam wprowadza nas w błąd.

Nie będę tu również pisał o magicznych tabletkach na odchudzanie, który pozwolą Ci schudnąć 17 kg bez diety i ćwiczeń (tak jak to ma miejsce w akcji promocyjnej suplementu Vita Slim Proactive). Takie bajki sobie można włożyć głęboko :)

Jedną z najczęstszych pułapek jest złudne uczucie głodu. Skąd się ono bierze i dlaczego jest takim zagrożeniem? Warto pamiętać, że nasz głód często jest złudnym sygnałem, może się tez wiązać z żywnością o niskich wartościach odżywczych.

Druga pułapka czyha na ludzi zestresowanych. Dlaczego? Dzieje się tak, ponieważ ludzki organizm pod wpływem stresu zużywa większa ilość energii. Organizm automatycznie broni się przed tym proces i zwalania przemianę materii.

W ten sposób powstaje niebezpieczna dla prawidłowej wagi sytuacja, w której z jednej strony pojawia się uczucie głodu, z drugiej metabolizm zwalnia do minimum.

Innym psikusem, który płata organizm osobom odchudzającym się, polega na jego automatycznej ochronie przed mniejszą ilością energii, która trafia do organizmu wraz z pożywieniem.

Gdy podczas diety odchudzającej do organizmu trafia mniejsza ilość kalorii niż ta, którą zużywamy, organizm automatycznie reaguje. Jak? Zaczyna wolniej pracować nasz metabolizm, co oznacza, że im mniej jemy, tym wolniejsza staje się nasza przemiana materii.

Największym problemem w takiej sytuacji staje się powrót do normalnego sposobu odżywiania, gdy zaczynamy jeść więcej, zaś nasz organizm dalej działa na wolniejszych obrotach.

Oprócz tych pułapek czyha na nas wiele zagrożeń związanych ze spożywanymi przez nas produktami. Szczególnym zagrożeniem są tu te produkty, które promowane są jako „Light” oraz jako produkty niskokaloryczne czy też dietetyczne. Często zdarza się, że takie produkty wcale nie są bardziej sprzyjające osobie odchudzającej się niż ich tradycyjne odpowiedniki.

Nasza psychika i nastawienie podczas odchudzania

Odchudzanie to bardzo ciężki temat dla wielu z nas. Nasza psychika nam w tym zazwyczaj nie pomaga. Z pomocą w odchudzaniu często przychodzą nam wszelkiego rodzaju suplementy diety, które mają za zadanie wspomóc nasze zmagania z nadwagą.

Ważne jest, aby psychiczne nastawienie było pozytywne, dzięki czemu będzie nam dużo łatwiej przejść przez ten ciężki okres dla naszego organizmu. Dieta to nie tylko zdrowe odżywianie, aktywny tryb życia, sport. Dieta to również praca nad naszą silną wolą, nad naszą psychiką.

W głównej mierze od tego zależy nasze powodzenie w odchudzaniu. Większość suplementów nie przynosi dla nas efektów a jedynie pobudza naszą psychikę. Efekt placebo.

Wydaje nam się, że dzięki temu schudniemy, osiągniemy zamierzone efekty. W rzeczywistości odchudzamy się dzięki naszej silnej woli i niechęci do nadwagi.

Pozytywnie nastawieni do życia i naszych celów mamy o wiele większe szanse osiągnąć cel. Ważne jest, aby po osiągnięciu upragnionej wagi, możliwe było jej utrzymanie. Osoby, które mają problemy natury psychicznej, mogą mieć problemy z utrzymaniem wagi.

Nie chodzi tu o osoby chore psychicznie, które muszą się leczyć, a o ludzi którzy żyją w ciągłym stresie, są nerwowi i mają dużo swoich problemów. Taki stan może w człowieku doprowadzić do wzmożonego apetytu, nadmiernego podjadania.

Zły stan emocjonalny zniechęca w diecie i może nas całkowicie od niej odwlec. Pozytywne nastawienie człowieka pomaga podczas odchudzani dlatego należy mieć to na uwadze.

Kolejny raz rzucam palenie

Rzuciłem palenie. Jestem wściekły i załamany jednocześnie. Rzucić palenie jest bardzo łatwo. Najtrudniejsze jest powstrzymanie się od sięgnięcia po kolejnego papierosa, gdy odezwie się głód nikotynowy.

Głód i jego uczucie jest w nas tak silny, że mimo ogólnodostępnej wiedzy na temat szkodliwości palenia tytoniu, wielkich napisów na paczkach papierosów o konsekwencjach zdrowotnych palaczy, nie dajemy rady i poddajemy się.

Skala i siła nałogu palenia jest wtedy najbardziej widoczna. Dorosły i w pełni świadomy sowich czynów człowiek sięga po zabójczą i toksyczną substancję dokonując na sobie samoegzekucji.

Starajmy się pomóc swoim najbliższym w postanowieniach zerwania z nałogiem, gdyż tylko one mogą im pomóc. Wiele proponowanych środków dostępnych w aptekach i sklepach typu Desmoxan z tego co pamiętam oferuje zastąpienie nikotyny nikotyną co wcale nie umniejsza uzależnienia od tej substancji.

Prawda jest taka, że nikotyna bardzo szybko po spożyciu ulatnia się z naszego organizmu i jest on wolny od jej działania.

Gdyby organizm naprawdę potrzebował nikotyny non-stop nie bylibyśmy w stanie funkcjonować bez papierosa lub innej suplementacji.
Większość z nas przesypia całą noc bez potrzeby zapalenia.

Głód nikotynowy nie budzi nas w konwulsjach. Jesteśmy w stanie żyć bez nikotyny. Trzeba tylko uświadomić sobie zagrożenia, nie wiedzieć o zagrożeniach, ale właśnie uświadomić sobie że to my jesteśmy zagrożeni i to my sami się trujemy i przestać palić.

Wiele osób mówi, że organizm długo się regeneruje, to prawda, ale poziom życia i kondycji zdrowotnej wyraźnie poprawia się już po kilku tygodniach. Warto dać sobie szansę. Walczyć z tym, a po miesiącu zdać sobie sprawę, że było warto i namawiać innych do tego samego.

W jaki sposób pozbyć się cellulitu?

Jak pozbyć się cellulitu?

Cellulit nie jest zbyt pożądany przez większość z nas. Niestety zwykle zaczyna występować na udach, brzuchu i pośladkach. Mają z nim największy problem zwykle kobiety.

I to niestety nie tylko tyczy się kobiet, które są zwykłymi śmiertelniczkami tak jak ja czy Ty, ale i również tzw. „gwiazd” show biznesu. Ale za nim odpowiemy sobie na podstawowe pytanie „W jaki sposób pozbyć się cellulitu?”, najpierw powinniśmy zastanowić się nad tym, co to w ogóle jest.

Cellulit to nic innego jak „grudkowate” substancje, które powstają na skutek nadmiernej ilości tłuszczu pod naszą skórą. Może Cię zdziwi fakt, iż na ten problem cierpią nie tylko osoby otyłe, ale i również dosyć szczupłe. Dziwne? Według mnie nie.

Od razu też na wstępie powiem, że osobiście nie polecamy stawiać wyłącznie na jakieś tabletki czy inne środki do łykania na cellulit. Jest ich kilka na rynku, przykładowo Asystor Slim + Cellu. Nie mówimy, że tabletki nie działają, tylko że same nigdy nie odchudzą. One mają za zadanie tylko wspomagać.

Cellulit zwykle powstaje z powodu nieodpowiedniej diety i braku ruchu. W dzisiejszych czasach nie dość, że jemy zbyt szybko, to do tego jedzenie kiepskiej jakości, co niestety widać po naszej wadze. Najgorsze jest jedzenie ze supermarketu, które jest wysoce przetworzone i co gorsza zawiera nie wiele składników odżywczych lub wcale.

Supermarket to w swoim rodzaju duże „mauzoleum” gdzie trzyma się martwe jedzenie. Nawet owoce i warzywa, które przecież powinny być świeże. Takie do końca nie są a co gorsza zwykle zawierają w swoim składzie mało witamin i minerałów za to sporo różnych dodatków pod postacią toksycznej chemii, która nie tylko niszczy naszą wątrobę, ale i również powoli aczkolwiek systematycznie wykańcza nasz organizm.

Ktoś może zapytać „Co w takim razie powinniśmy jeść?”. To bardzo dobre pytanie. Przede wszystkim jedzenie dobrej jakości, bogate w witaminy i minerały. Nie kupujmy jedzenia w tym warzyw i owoców ze supermarketów. Starajmy się wybierać takie miejsca na zakupy w których czuć nie tylko dobre jedzenie, ale i również obfitość wyboru.

Chcesz mieć warzywa najlepszej jakości? Zacznij je uprawiać! Jeśli nie masz takiej możliwości, zawsze pozostaje zakup działki, albo też znalezienie właściwej osoby, które byłaby zainteresowana odsprzedażą poszczególnych warzyw i owoców. Jak widzisz, możliwości jest naprawdę sporo, trzeba je tylko umieć zauważyć.

Wracając do tematu cellulitu. Jeśli zmienimy dietę na bardziej lekkostrawną, włączając do niej warzywa i owoce a ujmując produktów gotowych, przetworzonych, ciężkostrawnych i co najważniejsze tłustych, możemy dostrzec pierwsze efekty.

Ale żeby je podkreślić, warto jest po prostu zacząć się ruszać. Bieganie, pływanie, jazda na rowerze, jazda konna, która działa bardzo dobrze na pośladki, nie tylko je ujędrni, ale i również ogólnie poprawi nasz stan zdrowia pobudzając krążenie krwi co spowoduje dotlenienie naszych komórek.

Zwłaszcza tych szarych. Istnieją także na dzień dzisiejszy różne kremy antycellulitowe, które wspomagają walkę z cellulitem. Mam tutaj na myśli w szczególności kremy ekologiczne – najwyższej jakości a przy tym bardzo skuteczne. Więc jak? Gotowy do boju z cellulitem?

Jak zadbać o siebie po ciąży i porodzie?

Spora część kobiet ma problem ze zrzuceniem wagi po ciąży. Wiąże się to z tym, iż w trakcie ciąży kobiety często jedzą za dwóch. To jest błędne przekonanie większości, że tak należy.

Nie powinno się upychać na siłę, bo to i tak nic nie da. Dziecko pobierze odpowiednią ilość substancji odżywczych. Na logikę, jeśli matka odczuwa potrzebę zaspokojenia głodu to dziecko również.

Aby nie zyskać zanadto na wadze w czasie ciąży, wystarczy nie przejadać się. Co jednak zrobić, gdy z powodu naszego błędu i głupoty okazuje się, że po urodzeniu dziecka masa naszego ciała jest zdecydowanie za duża?.

Wskazane jest skorzystanie z licznych porad i metod odchudzających dla kobiet, które urodziły. Nie wskazane jest, aby głodzić się i stosować drakońskie metody odchudzające, gdyż po porodzie brakuje kobietom wielu składników odżywczych.

Młoda mama powinna mieć zbilansowaną dietę, do której należy włączyć proteiny, czyli białka, które pomogą w powrocie do sił. Konieczne jest też uzupełnienie wody- czyli wypijanie około 2 litrów wody.

Ważnym elementem w diecie jest witamina D, którą należy uzupełniać.

Odpowiednie i umiejętne zadbanie o siebie po ciąży jest wielkim krokiem do tego, aby w przyszłości uniknąć wielu schorzeń związanych z niedoborem witamin.

Poza tym lepsze samopoczucie sprawia, że chętniej kobiety po ciąży dbają o swój wygląd zewnętrzny. Łatwiej jest zachować umiar w jedzeniu oraz powrócić do aktywnego trybu życia. A to wszystko przekłada się na szybsze gubienie zbędnych kilogramów.